חדשות ואירועים

חדשות

 
 
 
מרץ 31, 2024
מפגש מספר 4 ואחרון לסמסטר חורף תשפ"ד - דר' ניר רוזנפלד, חבר סגל מהפקולטה - על אנשים ומכונות
הסטודנטים של תכנית 'לפידים' פגשו את דר' ניר רוזנפלד, חבר סגל מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון, להרצאה מרתקת ושיח אודות תחום המחקר של ניר העוסק בלמידת מכונה והתנהגות אנושית. דר' רונפלד סיפר לסטודנטים על הדרך שלו באקדמיה, על בחירות וקבלת החלטות ועל התחום שמעניין אותו בשילוב של אנשים ומכונות. ניר בעל תואר ראשון, שני ושלישי מהאוניברסיטה העברית בירושלים ואת הפוסטדוק שלו עשה בהארווד. כבוד גדול!
מרץ 25, 2024
ברכות חמות לדניאלה בר-לב על זכייתה בפרס Eric and Wendy Schmidt Postdoctoral Award for Women in Mathematical and Computing
הפרס נועד לתמוך בחוקרות ישראליות ומבטיחות המעוניינות להמשיך בפוסט-דוקטורט בתחום המתמטיקה, המדעים וההנדסה, במוסדות בינלאומיים, מתוך מטרה עתידית להגדיל את מספר חברות הסגל באוניברסיטאות בישראל. כדי להשיג מטרה זו, הפרס מעניק הזדמנויות לחוקרות ישראליות לצבור ניסיון מחקרי בחו"ל ולבסס את מעמדן בקהילת המחקר הגלובלית. דניאלה תסיים בקרוב את לימודיה לתואר שלישי בהנחיית פרופ' טובי עציון ופרופ' איתן יעקבי. מחקרה עוסק במערכות אחסון מבוססות DNA עם דגש על אלגוריתמים ושיטות קידוד מתקדמות לצורך תיקון שגיאות, צמצום שגיאות, ובניית אלגוריתמים לשחזור ואחזור מידע שנשמר ברצועות DNA. גאווה גדולה!!
מרץ 25, 2024
מפגש מספר 3 - נדיר יזרעאל - CTO בחברת ארמיס ובוגר לפידים
"שותפים זה הכל" - נדיר יזרעאל, מייסד, שותף ו-CTO של יוניקורן הסייבר ארמיס ובוגר המחזור השני של תכנית לפידים, נפגש ב-17.3.24 עם הסטודנטים מכתנית לפידים 2024. נדיר יזרעאל, הקים את חברת ארמיס יחד עם יבגני דיברוב, גם הוא בוגר תכנית לפידים וקולגה מתקופת השירות הצבאי. כבוד גדול!
מרץ 11, 2024
מפגש מספר 2 - דר' זיאד חנא
28.2.24 - הטודנטים נפגשו עם דר' זיאד חנא - מנכ"ל מרכזי המחקר והפיתוח בישראל של Cadence Design Systems וסגן נשיא עולמי להרצאה מעניינת בנושא: Disrupt yourself for top-tier success: Lessons learned. זיאד חנא פעיל בקידום והנגשת תחום ההיי-טק במגזר הערבי הישראלי, הוא חבר בארגון צופן - מרכזי טכנולוגיה עילית ואחד מראשי המועצה הציבורית לקידום הייטק בחברה הערבית.
מרץ 11, 2024
מפגש פתיחת שנה - סמסטר חורף תשפ"ד
31.1.24 - הסטודנטים בתכנית לפידים פתחו את סמסטר חורף במפגש פתיחה מרתק עם פרופ' מורן ברקוביץ מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. מורן סיפר לסטודנטים אודות המחקר שלו ונתן הצראה מופלאה בנושא "איך ניסויים בתחנת החלל הובילו אותנו לחפש עכברים בצה"ל". קיבלנו סטודנטים חדשים שהחלו את התכנית ומצטרפים לסטודנטים הקיימים, עשינו הכרות ואיחלנו לכולם בהצלחה רבה!  
אפריל 18, 2023
ברכות חמות להדס אורגד, סטודנטית לתואר שלישי, על זכייתה במלגת Apple בבינה מלאכותית, אשר מוענקת לראשונה לדוקטורנטים.
המלגה Apple Scholars in AI/ML Apple Scholars in AI/ML PhD fellowship מיועדת לתמיכה בקהילת המחקר האקדמי באמצעות העצמת מנהיגים מבטיחים בתחומיהם ובמחקריהם המתקדמים בתחום הלמידה החישובית. הדס סיימה תואר ראשון בפקולטה בהצטיינות יתרה, במסגרת תוכנית המצויינות "לפידים". היא המשיכה לתואר שני בהנחיית ד"ר יונתן בלינקוב בתחום עיבוד שפה טבעית, ועל עבודתה בתואר השני זכתה במלגת גוגל לנשים במדעי המחשב. במהלך לימודיה בתואר השני עבדה אורגד במיקרוסופט, שם חקרה שיטות בינה מלאכותית עבור הגנה בסייבר. לאחר מכן המשיכה לדוקטורט ישיר כסטודנטית במשרה מלאה. כל הכבוד!! גאים בך!!
אפריל 16, 2023
נדיר יזרעאל- מילדות בפריפריה וחינוך דתי לפסגת ההייטקס

נדיר יזרעאל, מייסד משותף של יוניקורן הסייבר ארמיס היווה השראה לדמות של נדיר אקרמן מ'ארץ נהדרת' אבל מאמין שההיטק צריך להיות צנוע. "הייטק לא אמור להיות מקום להתעשרות מהירה. המשבר בשוק מחזיר את כולם לבסיס, לערך" https://www.calcalist.co.il/calcalistech/article/rkgaskbmn

יוני 20, 2022
מפגש גיבוש סוף סמסטר

הסטודנטים נפגשו למפגש גיבוש מהנה וחוויתי לסיכום השנה. כלל סיור קולינרי בשוק תלפיות בהנחיית השפית ורד פאר

יוני 8, 2022
מפגש עם קרן תמרי, מרצה בתחום רב תרבותיות וארגונים גלובליים

הסטודנטים נפגשו עם עם קרן תמרי, מנחה ויועצת ארגונית בתחום בתחום התקשורת הבינתרבותית. למפגש בנושא  Developing a Global Mindset  עולם העסקים מייצר לארגונים ויזמים אינסוף הזדמנויות מעבר לים. הזדמנויות אלו דורשות מאיתנו לנהל ממשקי עבודה מגוונים ורבים עם שותפים, לקוחות, קולגות או משקיעים מתרבויות שונות משלנו. כדי להצליח בכך עלינו לפתח מערך של תפיסות, התנהגויות וכישורים בינתרבותיים, לגשר על פערים תרבותיים ולייצר את התפיסה אותה אנו רוצים בקרב השותפים עמם אנו באים במגע.

   
מאי 30, 2022
מפגש עם פרופ' איתי ארד, חבר סגל בפקולטה לפיסיקה בתחום אינפורציה קוונטית

הסטודנטים נפגשו עם פרופ' איתי ארד, חוקר בתחום האינפורמציה הקוונטית, פקולטה לפיזיקה בטכניון. להרצאה בנושא : סיבוכיות חישובית כנקודת מבט לגבול בין העולם הקוואנטי לקלאסי. במפגש פרופ' ארד שיתף את הסטודנטים בסיפור הקריירה האקדמית שלו ובתחום עיסוקו אינפורמציה קוונטית וחישוביות קוונטית.