חדשות ואירועים

חדשות

 
 
 
יולי 8, 2024
נדיר יזרעאל - בוגר הפקולטה ובוגר תכנית לפידים - על הקמת חברה השווה מיליארדים
נדיר יזרעאל, המייסד של ארמיס סקיוריטי ובוגר הפקולטה, מספר על הדרך מתואר ראשון בתוכנית לפידים ועד לחברה ששווה מיליארדים שהקים יחד עם השותף לספסל הלימודים, יבגני דיברוב. לכתבה בגלובוס
יולי 8, 2024
מפגש מס' 3 ללפידים 3.7.24 - פרופ' שולמית לבנברג, סמסטר אביב תשפ"ד
פתחנו את חודש יולי עם הרצאה מופלאה של פרופ' שולמית לבנברג מהפקולטה להנדסה ביו רפואית בטכניון על הנדסת רקמות - מהמעבדה לתעשייה. פרופ' לבנברג שותפה להקמה של שלוש חברות בתחום המחקר שלה אבל אוהבת מאוד את עולם האקדמיה והחופש לחקור כמעט כל דבר. היא גם אוהבת להשקיע בדור העתיד, להנחות במחקר ולקדם את הסטודנטים הצעירים שמגיעים ללמוד.
יולי 8, 2024
מפגש מס' 2 ללפידים 23.6.24 - פרופ' קרין נהון, סמסטר אביב תשפ"ד
הסטודנטים בתכנית 'לפידים' נפגשו עם פרופ' קרין נהון - מדענית מידע, מרצה ופעילה ציבורית בתחום הפוליטיקה של המידע. פרופ' נהון מכהנת כחברת-סגל בכירה וראשת החטיבה לדאטה, ממשל ודמוקרטיה בביה״ס לממשל ובביה״ס לתקשורת באוניברסיטת רייכמן וכיבדה אותנו בנוכחותה בהרצאה מרתקת.
יולי 2, 2024
מפגש פתיחה ללפידים 9.6.24 - שארין פישר דיברוב, סמסטר אביב תשפ"ד
סמסטר אביב תשפ"ד נפתח במפגש מרתק עם שארין פישר דיברוב - שותפה בקרן ההשקעות פורט רוס ונצ'רס, אשר העניקה לסטודנטים הצצה לעולם ההשקעות והון סיכון. שארין סיפרה את סיפורה כמשקיעה ביזמים וסטראטפים צעירים. "צרו קשרים עם האנשים סביבכם ושימרו עליהם - Network is your Strength  - אין לדעת מהיכן יגיע הרעיון או שיתוף הפעולה הבא שלכם".
מרץ 31, 2024
מפגש מספר 4 ואחרון לסמסטר חורף תשפ"ד - דר' ניר רוזנפלד, חבר סגל מהפקולטה - על אנשים ומכונות
הסטודנטים של תכנית 'לפידים' פגשו את דר' ניר רוזנפלד, חבר סגל מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון, להרצאה מרתקת ושיח אודות תחום המחקר של ניר העוסק בלמידת מכונה והתנהגות אנושית. דר' רונפלד סיפר לסטודנטים על הדרך שלו באקדמיה, על בחירות וקבלת החלטות ועל התחום שמעניין אותו בשילוב של אנשים ומכונות. ניר בעל תואר ראשון, שני ושלישי מהאוניברסיטה העברית בירושלים ואת הפוסטדוק שלו עשה בהארווד. כבוד גדול!
מרץ 25, 2024
ברכות חמות לדניאלה בר-לב על זכייתה בפרס Eric and Wendy Schmidt Postdoctoral Award for Women in Mathematical and Computing
הפרס נועד לתמוך בחוקרות ישראליות ומבטיחות המעוניינות להמשיך בפוסט-דוקטורט בתחום המתמטיקה, המדעים וההנדסה, במוסדות בינלאומיים, מתוך מטרה עתידית להגדיל את מספר חברות הסגל באוניברסיטאות בישראל. כדי להשיג מטרה זו, הפרס מעניק הזדמנויות לחוקרות ישראליות לצבור ניסיון מחקרי בחו"ל ולבסס את מעמדן בקהילת המחקר הגלובלית. דניאלה תסיים בקרוב את לימודיה לתואר שלישי בהנחיית פרופ' טובי עציון ופרופ' איתן יעקבי. מחקרה עוסק במערכות אחסון מבוססות DNA עם דגש על אלגוריתמים ושיטות קידוד מתקדמות לצורך תיקון שגיאות, צמצום שגיאות, ובניית אלגוריתמים לשחזור ואחזור מידע שנשמר ברצועות DNA. גאווה גדולה!!
מרץ 25, 2024
מפגש מספר 3 - נדיר יזרעאל - CTO בחברת ארמיס ובוגר לפידים
"שותפים זה הכל" - נדיר יזרעאל, מייסד, שותף ו-CTO של יוניקורן הסייבר ארמיס ובוגר המחזור השני של תכנית לפידים, נפגש ב-17.3.24 עם הסטודנטים מכתנית לפידים 2024. נדיר יזרעאל, הקים את חברת ארמיס יחד עם יבגני דיברוב, גם הוא בוגר תכנית לפידים וקולגה מתקופת השירות הצבאי. כבוד גדול!
מרץ 11, 2024
מפגש מספר 2 - דר' זיאד חנא
28.2.24 - הטודנטים נפגשו עם דר' זיאד חנא - מנכ"ל מרכזי המחקר והפיתוח בישראל של Cadence Design Systems וסגן נשיא עולמי להרצאה מעניינת בנושא: Disrupt yourself for top-tier success: Lessons learned. זיאד חנא פעיל בקידום והנגשת תחום ההיי-טק במגזר הערבי הישראלי, הוא חבר בארגון צופן - מרכזי טכנולוגיה עילית ואחד מראשי המועצה הציבורית לקידום הייטק בחברה הערבית.
מרץ 11, 2024
מפגש פתיחת שנה - סמסטר חורף תשפ"ד
31.1.24 - הסטודנטים בתכנית לפידים פתחו את סמסטר חורף במפגש פתיחה מרתק עם פרופ' מורן ברקוביץ מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. מורן סיפר לסטודנטים אודות המחקר שלו ונתן הצראה מופלאה בנושא "איך ניסויים בתחנת החלל הובילו אותנו לחפש עכברים בצה"ל". קיבלנו סטודנטים חדשים שהחלו את התכנית ומצטרפים לסטודנטים הקיימים, עשינו הכרות ואיחלנו לכולם בהצלחה רבה!  
אפריל 18, 2023
ברכות חמות להדס אורגד, סטודנטית לתואר שלישי, על זכייתה במלגת Apple בבינה מלאכותית, אשר מוענקת לראשונה לדוקטורנטים.
המלגה Apple Scholars in AI/ML Apple Scholars in AI/ML PhD fellowship מיועדת לתמיכה בקהילת המחקר האקדמי באמצעות העצמת מנהיגים מבטיחים בתחומיהם ובמחקריהם המתקדמים בתחום הלמידה החישובית. הדס סיימה תואר ראשון בפקולטה בהצטיינות יתרה, במסגרת תוכנית המצויינות "לפידים". היא המשיכה לתואר שני בהנחיית ד"ר יונתן בלינקוב בתחום עיבוד שפה טבעית, ועל עבודתה בתואר השני זכתה במלגת גוגל לנשים במדעי המחשב. במהלך לימודיה בתואר השני עבדה אורגד במיקרוסופט, שם חקרה שיטות בינה מלאכותית עבור הגנה בסייבר. לאחר מכן המשיכה לדוקטורט ישיר כסטודנטית במשרה מלאה. כל הכבוד!! גאים בך!!