חדשות ואירועים

אירועים

 
 
 
מרץ 11, 2024
מפגש מספר 2 - דר' זיאד חנא
28.2.24 - הטודנטים נפגשו עם דר' זיאד חנא - מנכ"ל מרכזי המחקר והפיתוח בישראל של Cadence Design Systems וסגן נשיא עולמי להרצאה מעניינת בנושא: Disrupt yourself for top-tier success: Lessons learned. זיאד חנא פעיל בקידום והנגשת תחום ההיי-טק במגזר הערבי הישראלי, הוא חבר בארגון צופן - מרכזי טכנולוגיה עילית ואחד מראשי המועצה הציבורית לקידום הייטק בחברה הערבית.
מרץ 11, 2024
מפגש פתיחת שנה - סמסטר חורף תשפ"ד
31.1.24 - הסטודנטים בתכנית לפידים פתחו את סמסטר חורף במפגש פתיחה מרתק עם פרופ' מורן ברקוביץ מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. מורן סיפר לסטודנטים אודות המחקר שלו ונתן הצראה מופלאה בנושא "איך ניסויים בתחנת החלל הובילו אותנו לחפש עכברים בצה"ל". קיבלנו סטודנטים חדשים שהחלו את התכנית ומצטרפים לסטודנטים הקיימים, עשינו הכרות ואיחלנו לכולם בהצלחה רבה!  
יוני 18, 2023
מפגש אחרון לסמסטר- סדנת תקשורת אפקטיבית
הסטודנטים נפגשו עם דן שלם, מרצה ויועץ בכיר בחברת בארי כץ. במפגש האחרון הם לקחו חלק בסדנת תקשורת אפקטיבית. תקשורת משפיעה על תוצאות! אנשים רבים אינם מודעים להרגלי התקשורת שלהם וליכולתם לשנות הרגלים אלו. העלאת המודעות ביחד עם מתן כלים וטכניקות מעשיים וישימים לתקשורת אפקטיבית, מאפשרים לשפר תהליכים ולחוות הצלחות תוך פרק זמן קצר. הרצאה ייחודית זו, הקנתה לסטודנטים גישות בתקשורת מקדמת וכלים פרקטיים שיעזרו להם בתקשורת עם ממשקים שונים כאשר הם ישתלבו בתעשייה בעתיד. בסדנה נחשפו הסטודנטים לתכנים של יצירת הבנה משותפת, הנעה ורתימה של עובדים ושותפים תוך כדי התמודדות עם התנגדויות וקונפליקטים.
יוני 4, 2023
ניפוץ מיתוסים ביזמות
הסטודנטים נפגשו עם ארז וובמן ובועז פלגי, בוגרי הפקולטה, יזמיים סדרתיים ( Topio, ScaleIO, ExtremIO) וכיום CTO & Founder וCEO & Founder (בהתאמה) של חברת Regatta. במפגש ארז ובועז סיפרו לסטודנטים על דרכם ביזמות וינפצו מיתוסים נפוצים.
מאי 21, 2023
The journey to the top of technology – riding the wave of computing revolution
הסטודנטים נפגשו עם מיכאל כגן, סמנכ"ל הטכנולוגיה ב .NVIDIA בהרצאתו דיבר מיכאל על המסע האישי שלו לפסגת הטכנולוגיה ועל מהפכת המחשוב שהתחוללה ב5 שנים האחרונות. מיכאל כגן הוא אחד הישראלים הבכירים בעולם הטכנולוגיה, ובתפקידו כ-CTO של ענקית השבבים והבינה המלאכותית Nvidia הוא נמצא בעמדת השפעה על התפתחות הטכנולוגיות המרכזיות של ימינו וגם על תעסוקת מהנדסים בישראל.
מאי 4, 2023
לאמץ את האתגרים: ניווט במצבי כישלון, סינדרום המתחזה ובחירות קריירה במציאות משתנה
הסטודנטים נפגשו עם דניאלה בר-לב, סטודנטית לדוקטורט בפקולטה. דניאלה היא ממקבלי מלגת ההצטיינות ע״ש גוטווירט, זכתה לאחרונה בפרס ות״ת במדעי הנתונים ובפרס בלווטניק לדוקטורנטים/יות ישראלים/יות מצטיינים במדעי המחשב‎. דניאלה בוגרת תכנית ״לפידים״ והשלימה תואר ראשון במדעי המחשב ותואר ראשון במתמטיקה בטכניון בשנת 2019 ותואר שני במדעי המחשב בטכניון בשנת 2021. תחומי המחקר שלה כוללים אלגוריתמים, מתמטיקה דיסקרטית, תורת הצפינה ואחסון נתונים מבוסס דנ״א.
אפריל 20, 2023
מפגש פתיחת סמסטר אביב עם ד"ר ארנה ברי
הסטודנטים נפגשו במפגש פתיחת הסמסטר עם ד"ר ארנה ברי- מדענית, דוקטור למדעי המחשב, יזמת היי-טק, אשת עסקים, מנהלת בכירה במגזרי המדע והטכנולוגיה בישראל. האישה הראשונה בישראל שכיהנה בתפקיד המדענית הראשית (DELL) וראש מנהל המו"פ התעשייתי של משרד התעשייה המסחר והתעסוקה בממשלת ישראל. בין תפקידיה בעבר, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המצוינות של EMC וכן שימשה כיו"ר במספר חברות נוספות, בהן Lambda Crossing, Riverhead Networks , Radware וכדירקטורית ב: "פועלים שוקי הון.Aladdin, Alvarion, Commtouch “ היא מונתה ליו"ר איגוד קרנות ההון סיכון של ישראל והצטרפה למיזם ראשון מסוגו בעולם, שהקימו 40 בכירי הייטק ישראלים במטרה להשקיע בחברות הזנק ישראליות עוד בשלב הרעיון. ארנה פעלה כמתנדבת בתחומים רבים ומגוונים, בין היתר בתור דירקטורית עמותת קו משווה וזכתה בפרסים והיכרים רבים ביניהם יקירת הנגב "WITI Hall of Fame" (של ארגון "Women in Technology International"), "אחת מ-25 הנשים המשפיעות והחשובות בעולם הטכנולוגי לשנת 2005". קיבלה את אות מגן הסייבר ובשנה הקרובה צפויה לקבל את התואר דוקטור לשם כבוד מטעם אוניברסיטת בר-אילן. כיום ארנה היא דירקטורית לטכנולוגיה במשרד ה-CTO ב-Google Cloud העולמית
ינואר 11, 2023
סדנת Venture Ideation - איך מוצאים רעיון לסטארטאפ
הסטודנטים נפגשו לסדנה בשני חלקים: מפגש ראשון- The Startup Game, בה נחשפו להבדלים בין סטארטאפ לעסק, מבנה ותמריצים של קרנות הון סיכון, וההשלכות. במפגש השני- Filtering & Validation ההרצאה הייתה בנושא- איך יודעים אם רעיון יכול להיות סטארטאפ, ומה עושים אז. דובר , דני לשם יזם טכנולוגי ומשקיע הון סיכון. כיזם, היה מייסד-שותף בשתי חברות: קידארו שפיתחה מערכת לניהול עמדות קצה בארגונים גדולים (נמכרה למיקרוסופט, 2008); ואופנרסט שפיתחה מערכת להזמנת אוכל ממסעדות (נמכרה לוויקס, 2014).כיום משקיע בסטארטאפים במגוון תחומים כאנג׳ל וכמייסד-שותף בקרן היזמים INT3, ומסייע לחברות הפורטפוליו שלו באסטרטגיה, go to market, גיוס כספים, בניית צוות, פרודקט, ועוד.
דצמבר 7, 2022
נושאים בוערים בחיי חוקרים צעירים
הסטודנטים נפגשו עם ד"ר דנה דרקסלר כהן, חברת סגל בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים בטכניון. בוגרת הפקולטה למדעי המחשב בטכניון בהצטיינות יתרה וכן בוגרת תוכנית המצוינים הטכניונית (רוטשילד) ולפידים. זוכת פרס אלון לחברי סגל חדשים. תחום מחקרה עוסק באלגוריתמים להבטחת נכונות ובטיחות של תוכנות, ובפרט למידה עמוקה. במפגש דנה דיברה עם הסטודנטים על שאלות מרכזיות שעלו במהלך הקריירה שלה כחוקרת והיא שיתפה בחוויות שלה: למה לעסוק במחקר? איך יודעים אם מעניין אותנו מחקר? מתי כדאי להתחיל במחקר? האם כדאי לעבוד בתעשייה? איך בוחרים נושא למחקר? איך בוחרים מנחה? האם אפשר לשנות את ההחלטה לאורך הקריירה? איך נראה יום בחייו של חוקר באקדמיה?
נובמבר 30, 2022
תכנות: מקומבינטוריקה לביוטי-טק
הסטודנטים נפגשו עם ד"ר מירה שלח עבוד, מנכ"לית ומייסדת שותפה של חברת BeautAI ובוגרת הפקולטה. במפגש מירה דיברה עם הסטודנטים על הדרך שלה, מסלול הקריירה, ועל החיבור בין מחקר ליזמות. ד"ר מירה שלח עבוד היא מדענית מחשב המתמחה בגאומטריה חישובית ויזמת הייטק. היא החלה ללמוד באקדמיה עוד בהיותה תלמידת תיכון בגיל 15, וזאת במסגרת תוכנית "אתגר" למצטיינים. לאחר שהשלימה תואר ראשון בהצטיינות באוניברסיטת חיפה המשיכה לתואר שני בטכניון וממנו למסלול ישיר לדוקטורט בהנחייתו של פרופ' גיל ברקת מהפקולטה למדעי המחשב. עבודת הדוקטורט שלה שכותרתה: "נוסחאות וקבועי גידול חיות סריג על סריגים ריבועיים ומשולשיים", עסקה בשאלות יסודיות בגיאומטריה חישובית דיסקרטית ובה היא פתרה כמה בעיות פתוחות בתחום. לאחר סיום הדוקטורט בגיל 25, המשיכה לפוסטדוק באוניברסיטת סטנפורד בארה"ב, שם חקרה ייצוג ועריכת צורות תלת מימדיות בעזרת תוכנות מחשב. מאמריה התפרסמו בכנסים וכתבי העת המובילים בתחום. לאחר סיום הפוסטדוק והחזרה לארץ, הקימה את ביוטאיי, סטארט-אפ שמפתח רובוט מאפר, בו היא עובדת כיום כמנהלת טכנולוגיה. מירה נכללה בשנת 2019 ברשימת30under30 של מגזין פורבס כאן.